2008. május 8., csütörtök

Hardanger próbálkozás...

Végre elérkezett az idő ,belevágtam az anyagba...Na nem akárhol!
Megpróbálkoztam a hardanger technikával és valami sikerült,nem tökéletes,de ...
Elsőnek 5-ös perlével próbáltam,de túl sűrű lehetett hozzá az anyag,mert nagyon nem volt szép.Kibontottam és megpróbáltam 3 szállal,a hímzőfonalból és az így sikeredett.Egy helyen ott is kivágtam ahol nem kellett volna,de ez csak próba,most még lehet téveszteni:



Nem tudom,hogy így lehet e (mármint 3 szállal),de nekem tetszik.tud valaki segíteni a 12-es perlé az vékonyabb lehet?Sűrűbb anyagokhoz azt kell használni?
A kecskeméti talin xénási-Editnek két hardanger terítőjét láttam,amik multicolor fonallal voltak hímezve.Elfelejtettem megkérdezni tőle,hogy milyen fajta fonallal készítette(lehet,hogy Anchor vagy Dmc?)
Legújabb szerzeményeim is megérkeztek Ritától,gyönyörűek ,nekem...


5 megjegyzés:

  1. A BBD-t nem is mutattad. Nagyon klassz. Ezek a minták annyira szépek! A TGA fonalakkal meg egyenesen.....huh... Majd mutasd ám készen is. Imádok gyönyörködni bennük:-))

    VálaszTörlés
  2. Az a házikós kép nekem is felkeltette az érdeklődésemet... Nagyon klassz lesz!

    VálaszTörlés
  3. 12-es perlével még nem volt dolgom, pedig szoktam hardangerezni, többféle anyagra is...
    A legsűrűbb anyag, amire eddig próbáltam, 35ct-os lenvászon, erre pedig a 20-as horgoló tökéletes a laposöltésekhez, és 60-assal pókoltam.
    HA a sima 8-as perlét vaskosnak érzed, szerintem próbáld ki a horgoló fonalakat... A blogomban akad kép a variációimról :)
    Ha kérdésed van, szívesen segítek, amiben tudok ;)

    És ha elfogadsz egy tanácsot:
    vágni nem csak ilyen lukakat kell/lehet, hanem a köztes területen is érdemes kihúzgálni a szálakat, és bepókolni, az lesz az igazi hardanger ;)

    (ha érdekelnek képek, a blogomban a hardanger címszót keresd a címkék között, és kiadja az összeset...)

    VálaszTörlés
  4. sőt, a PIF-re vagy ajándékozásra keresve is akad néhány :)

    VálaszTörlés
  5. A házikós képhez még várom a fonalakat...
    Nina,köszönöm a tanácsokat(eszembe nem jutott volna horgólófonallal hardangerezni:))
    Majd próbálgatok és sikítok ha kell...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...