2012. november 1., csütörtök

Régen ...






Madai Katalin:  Kegyeletül gyertya égjen...

Régen mikor kicsi voltam,
Édesanyám kezét fogtam.
Elvitt,ahol Papám feküdt,
ahol fejfa volt mindenütt.

Fejfák alatt gyertyák égtek,
Anyám súgta: - Régen éltek!
Éltek,de már itt alszanak,
eltemetve,itt nyugszanak.

A sírkertben-lázban égtem,
ahogy Anyám arcát néztem-
a szeméből könny patakzott,
és a térde megbicsaklott.

Ajkai közt imát mondott,
egész testem megborzongott!
Átölelt és úgy közölte,
miért járunk temetőbe.

Megértettem,felnőtt lettem,
Általa új erőt nyertem-
tisztelgek a sírok előtt,
hisz szerettek Ők azelőtt.

Kegyeletül gyertya égjen,
világítson át az éjben!
S egy gondolat erejéig,
repülj a hit tetejéig!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...